PLAN PRACY ZESPOŁU TIK ZWIĄZANY Z PROJEKTEM „AKTYWNA TABLICA”
PLAN PRACY ZESPOŁU TIK ZWIĄZANY Z PROJEKTEM „AKTYWNA TABLICA” REALIZOWANYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 60 IM. MARII GRZEGORZEWSKIE SPECJALNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 W KATOWICACH
ROK SZKOLNY 2020/2021
PLAN DZIAŁANIA
DZIAŁANIA | ODPOWIEDZIALNE OSOBY | OSIĄGNIĘCIE CELU |
Przekazanie Radzie Pedagogicznej informacji na temat realizacji programu ,, Aktywna tablica” | Dyrektor | Zapoznanie RP z zasadami uczestnictwa w programie i korzyściami płynącymi z jego realizacji. |
Utworzenie na stronie internetowej szkoły zakładki „Aktywna tablica”. | Koordynator szkolny Nauczyciel informatyki | Zakładka ,, Aktywna tablica”. |
Umieszczenie na stronie szkoły planu działań „Aktywna tablica’’. | Nauczyciel informatyki administrator strony www, koordynator szkolny TIK we współpracy z zespołem. | Przekazywanie na bieżąco uczniom, nauczycielom, rodzicom, partnerom informacji na temat tego, co dzieje się w szkole w związku z udziałem placówki w programie „Aktywna tablica’’. |
Aktualizowanie zakładki „Aktywna tablica” o nowe linki do stron oraz pomysły, które mają służyć uczniom oraz nauczycielom. | Nauczyciele przedmiotowi we współpracy z nauczycielem informatyki. | Stworzenie szkolnej bazy programów edukacyjnych do dyspozycji uczniów oraz nauczycieli na stronie internetowej szkoły. Przedstawienie możliwości wykorzystania Internetu do nauki, podczas odrabiania prac domowych lub poszukiwania informacji np. na lekcjach. |
Powołanie zespołów samokształceniowych. | Koordynator | Wspieranie dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK. |
Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla nauczycieli na temat bezpiecznego i nowoczesnego korzystania z narzędzi TIK. | Firmy zewnętrzne, zespół TIK | Wzbogacenie wiedzy na temat skutecznego zastosowania narzędzi. Dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami. |
Przeprowadzenie lekcji koleżeńskich z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych narzędzi TIK. | Wszyscy nauczyciele. | Nauczyciele są świadomi ogromnych korzyści wynikających z korzystania z tablicy interaktywnej i narzędzi TIK. |
Systematyczne wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi TIK | Wszyscy nauczyciele. | Lekcje aktywizujące uczniów do samodzielnej pracy, wspomagające proces uczenia się i rozwijania zainteresowań. |
Kontakt z rodzicami i uczniami za pomocą narzędzi TIK. | Wszyscy nauczyciele. | Kontakt z rodzicami, uczniami i innymi nauczycielami za pomocą komunikatora w dzienniku elektronicznym, emailów, telefonów, strony internetowej szkoły. |
Podsumowanie działań w ramach programu „Aktywna tablica”. | Dyrektor, zespół TIK. | Wyciągnięcie wniosków – korzyści. Przedstawienie sprawozdania Radzie Pedagogicznej. |
Opracowanie:
Szkolny koordynator mgr Magdalena Furgacz
ZESPOŁY SAMOKSZTAŁCENIOWE W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZESPÓŁ | DZIAŁANIA | OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ | Przygotowanie i przesłanie informacji – notatki (notatka powinna zawierać datę spotkania oraz listę osób uczestniczący w zespole z podpisami) koordynatorowi w jaki sposób wykorzystano i włączono TIK podczas zajęć na poszczególnych edukacjach. Wszyscy członkowie zespołu przygotowują po 1 scenariuszu z wykorzystaniem TIK podczas zajęć – scenariusze zastają przesłane koordynatorowi w celu umieszczenia ich w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli. Nauczyciel, który zrealizuje lekcję z wykorzystaniem TIK, zaznacza to na zielono w dzienniku przy temacie wpisując TIK. | Joanna Oślizło Magdalena Furgacz, Joanna Oślizło, Dorota Kozłowska, Patrycja Kościńska, Patrycja Lentner, Beata Stec,Anna Radzikowska |
ZESPÓŁ PRZEDMIOTÓW ŚCISŁYCH | Przygotowanie i przesłanie informacji – notatki (notatka powinna zawierać datę spotkania oraz listę osób uczestniczący w zespole z podpisami) koordynatorowi w jaki sposób wykorzystano i włączono TIK podczas zajęć na poszczególnych przedmiotach.Wszyscy członkowie zespołu przygotowują po 1 scenariuszu z wykorzystaniem TIK podczas zajęć – scenariusze zastają przesłane koordynatorowi w celu umieszczenia ich w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.Nauczyciel, który zrealizuje lekcję z wykorzystaniem TIK, zaznacza to na zielono w dzienniku przy temacie wpisując TIK. | Łukasz Gajewski, Małgorzata Szewczyk, Agnieszka Szczęch – Krzanowska, Aleksandra Kluj, Klaudia Mika, Krystyna Mondry, Katarzyna Żywot, Artur Krząkała |
ZESPÓŁ PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH | Przygotowanie i przesłanie informacji – notatki (notatka powinna zawierać datę spotkania oraz listę osób uczestniczący w zespole z podpisami) koordynatorowi w jaki sposób wykorzystano i włączono TIK podczas zajęć na poszczególnych przedmiotach.Wszyscy członkowie zespołu przygotowują po 1 scenariuszu z wykorzystaniem TIK podczas zajęć – scenariusze zastają przesłane koordynatorowi w celu umieszczenia ich w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.Nauczyciel, który zrealizuje lekcję z wykorzystaniem TIK, zaznacza to na zielono w dzienniku przy temacie wpisując TIK. | Karolina Karkowska Krzysztof Chłopek, Anna Chrzan, Ewelina Gajek, Ewa Janik, Jarosław Lech, Tomasz Leczkowski, Karolina Mikoda – Dzieża, Natalia Sajdok, Anna Szymańska, Małgorzata Wojnarowicz Dorota Zdanek Agnieszka Krząkała |
ZESPÓŁ POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ | Przygotowanie i przesłanie informacji – notatki (notatka powinna zawierać datę spotkania oraz listę osób uczestniczący w zespole z podpisami) koordynatorowi w jaki sposób wykorzystano i włączono TIK podczas zajęć na poszczególnych przedmiotach.Pedagog, psycholog oraz rewalidacji KK przygotowują po 1 scenariuszu z wykorzystaniem TIK podczas zajęć – scenariusze zastają przesłane koordynatorowi w celu umieszczenia ich w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.Nauczyciel, który zrealizuje lekcję z wykorzystaniem TIK, zaznacza to na zielono w dzienniku przy temacie wpisując TIK. | Anna Chmielowska Mirosława Magiera – Bartosz, Małgorzata Węglowska, Joanna Palacz, Barbara Menartowicz, Katarzyna Mikoda, Rafał Szafrański, Agnieszka Marmaj |
- Szkolenie WOM – 27.01.2021 szkolenie dla koordynatorów godz. 10-12
- Szkolenie ze sprzętu, który został zakupiony w ramach programu – muszą w nim wziąć udział wszyscy nauczyciele– (notatka ze szkolenie , data, czas trwania, ilość ob./nb.).
- Członkowie zespołu ds. TIK muszą wziąć udział w szkoleniu, webinarium itp. dotyczącym TIK itp. Potrzebne są zaświadczenia o tym udziale. Może też wliczyć szkolenie z Vulcana.
- Minimum 5 lekcji z wykorzystaniem TIK tygodniowo na oddział. Może być więcej. Jeśli tydzień będzie miał np.3 dni szkolne to dalej mają być zrealizowane min. 5h.
- Zaznaczamy zrealizowany temat wpisując słowo TIK na zielono po temacie ( w dzienniku papierowym i Vulcanie).
- Koordynator tworzy tabelę z zrealizowaną ilością tematów z poszczególnych oddziałów.
- Co 2 tygodnie każdy wychowawca przesyła do koordynatora wykaz tematów TIK z datami i nazwiskiem osoby, która go zrealizowała.
- Lekcja informatyki to zawsze TIK.
- Organizacja 2 lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK – może to być dowolna lekcja – koordynator może wyznaczyć nauczycieli, którzy mają przygotować taką lekcję ze scenariuszem w formie papierowej.
- Koordynator zamieszcza scenariusze zajęć w ramach współpracy nauczycieli w międzyszkolnej sieci współpracy szkół. Sieć szkół została stworzona przez WOM w Katowicach.
- Koordynator powołuje zespoły samokształceniowe – zespół edukacji wczesnoszkolnej, zespół przedmiotów ścisłych, zespół przedmiotów humanistycznych, zespół pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Każdy zespół ma za zadanie:
- Przygotowanie i przesłanie informacji – notatki (notatka powinna zawierać datę spotkania oraz listę osób uczestniczący w zespole z podpisami) koordynatorowi w jaki sposób wykorzystano i włączono TIK podczas zajęć na poszczególnych przedmiotach.
- Wszyscy członkowie przygotowują po 1 scenariuszu z wykorzystaniem TIK podczas zajęć – scenariusze zastają przesłane koordynatorowi w celu umieszczenia ich w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli
- Nauczyciel, który zrealizuje lekcję z wykorzystaniem TIK, zaznacza to na zielono w dzienniku przy temacie wpisując TIK.
- Wf jest wyłączony z realizacji.